- Начало
- Разработване софтуерни системи
- Специализиран софтуер
Специализиран софтуер
Специализираните софтуерни системи са завършени крайни продукти предлагащи цялостно обслужване в конкретна област. Обикновено предлагат услуги на групи потребители, като потребителите могат да бъдат географски отдалечени и от различни организации. Софтуерните системи имат два основни потребители: администратори, които настройват параметрите на системата, раздават права на потребителите, нива на достъп, виртуални групи, обекти и характеристики към тях, права за ползване на услугите и потребители – те използват системата по предназначението за което е създадена.
Най-често срещаната необходимост от такива системи се наблюдава при бизнеси в които може да се постигне висока степен на оптимизация и автоматизация на редица основни процеси:
- Графици и екипи
- Логистика и географски обекти
- Анализи и прогнози
- Калкулация на сметки, платежни документи
Документооборот | Управление на процеси, задачи, проекти |
Финанси и счетоводство | Управление на ресурси |
Инвентар и складови наличности17:13:28 | Графици и екипи |
Логистика и географски обекти | Анализи и прогнози |
Калкулация на сметки, платежни документи |
Изработването на сложна софтуерна система изисква вграждането на редица специализирани алгоритми в нея. При достигане на определено ниво на сложност се преминава към модулно изграждане на системата – тя се разделя на функционални модули, който могат да работят самостоятелно и изграждането се извършва модул по модул.
СРОКОВЕ ЗА ИЗРАБОТКА
Типичните срокове за изработване и внедряване на специализирана система от средна сложност (до 500 потребителя, 10 процеса, 500 обекта, фактуриране, CRM функции, ERP функции, електронни услуги за всички потребители) са както следва:
Първоначална дискусия за уточняване на целите - 1 месец
Анализ от високо ниво - фазиране, бюджети, сложност, зависимост, модули, последователност - 2 месеца
Изготвяне на детайлни изисквания - 2 седмици/модул
Описание на решение - начин на реализация - 1 седмица/модул
Разработване в тестова среда - 2 месеца/модул
Обратна връзка и корекции - 1 седмица/модул
Тестове - 1 ден
Интеграция - 3 дни
Пускане в експлоатация - 1 дни
Осигуряване на интегрираност на данните - 2 дни
Поддръжка